Ton conservat: cunoaste-i beneficiile si la ce ora este cel mai bine sa-l mananci

Exista multe mituri despre consumul de ton , ca este un aliment foarte sanatos, dar plin de mercur, sau ca, consumandu-l in cutie, pierdem beneficiile pestelui intreg. Realitatea este ca tonul este un peste albastru considerat gras, datorita aportului sau de grasimi sanatoase, care are diverse proprietati benefice pentru sanatatea oamenilor, si care se mentin chiar si atunci cand sunt consumate la cutie.

Aceasta inseamna ca prin consumul de conserve de ton avem un aport de proteine ​​cu valoare biologica ridicata , acizi grasi Omega 3, vitamine din complexul B (B2, B3, B6, B9 si B12), A si D, precum si minerale precum fosfor, potasiu. , magneziu, iod si fier. Aceste proprietati se traduc in diverse beneficii pentru sanatate, de exemplu, intarirea sistemului imunitar , prevenirea diferitelor boli, reducerea colesterolului rau (LDL) si a trigliceridelor etc.

Acest lucru se datoreaza, pe de o parte, Omega 3 , un tip de grasime sanatoasa care ajuta la eliminarea LDL, reduce trigliceridele si creste nivelul de colesterol bun (HDL), care imbunatateste functionarea arterelor, previne formarea cheagurilor si trombii , previne aparitia celulelor canceroase si intareste sanatatea cognitiva . In plus, conserva de ton intareste si sistemul nervos, previne si combate excesul de greutate si obezitatea , precum si bolile asociate.

Conserve de ton, beneficii si cantitati recomandate

Se spune ca tonul contine 3,3% acizi grasi Omega 3 , care reduc, de asemenea, riscul de inima si accident vascular cerebral, ateroscleroza, hipertensiune arteriala, hipercolesterolemie, hipertrigliceridemie, diabet, exces de greutate si obezitate.

Intre timp, 100 de grame de ton pot contine 23 de grame de proteine ​​de mare valoare biologica , adica aproximativ jumatate recomandate pentru o persoana pe zi. Acest nutrient nu numai ca intareste sistemul imunitar, dar ajuta si la refacerea si cresterea masei musculare si a tesuturilor, precum si la repararea si producerea altor tesuturi si chiar la prevenirea imbatranirii premature.

Aportul sau de vitamine din complexul B ajuta la intarirea sistemului nervos central si la formarea globulelor rosii, in timp ce vitaminele A si D previn bolile vizuale, respiratorii, ale pielii si mucoasei, intaresc oasele si regleaza nivelul de calciu.

Mineralele sale sunt excelente si pentru sanatatea oaselor, regleaza glanda tiroida, protejeaza de razele ultraviolete, intaresc memoria si intarzie declinul cognitiv sau dementa, imbunatatesc starea de spirit, printre alte beneficii.

La ce ora este cel mai bine sa-l consumi?

Timpul nu este la fel de important ca cantitatea . Se poate savura dimineata, dupa-amiaza sau seara, intrucat in final este o sursa de proteine ​​de mare valoare biologica, mult mai recomandata decat alte carni sau produse de origine animala datorita grasimilor sanatoase si a altor nutrienti.

Cu toate acestea, fiind un peste gras, tinde sa acumuleze doze minime de mercur, care, consumat in exces, ne poate afecta sanatatea.

Potrivit Autoritatii Europene pentru Siguranta Alimentelor (EFSA, pentru acronimul sau in limba engleza), consumul maxim de mercur pe care il poate avea o persoana pe saptamana este de 1,3 micrograme pentru fiecare kilogram de greutate, asa ca expertii considera ca nu este Trecerea peste 2 cutii pe saptamana. saptamana este ideala .

Nu rata
Pe acelasi subiect