Cum sa tratezi si sa imbunatatesti tiroida in mod natural

Problemele tiroidiene pot provoca subtierea oaselor, asa ca se recomanda o dieta bogata in calciu si vitamina D pentru a facilita absorbtia acesteia.

Desi mica, glanda tiroida regleaza metabolismul, una dintre cele mai importante functii ale organismului. Din pacate, exista multiple patologii capabile sa afecteze functia acestei glande, asa ca este convenabil sa stiti cum sa tratati si sa imbunatatiti tiroida in mod natural .

Daca tiroida este subactiva, pulsul nostru scade, la fel ca si nivelul nostru de energie si numarul de calorii arse din exercitii sau activitati. La randul sau, metabolismul creste atunci cand secretia de hormoni tiroidieni este mai mare decat in ​​mod normal.

Exista unii nutrienti care sunt esentiali pentru buna functionare a glandei tiroide , care nu ar trebui sa lipseasca niciodata din dieta noastra. Descoperiti-le mai jos impreuna cu alte trucuri pentru a regla functiile glandei.

Ce sa stii despre problemele tiroidiene?

Aceasta patologie este mai frecventa la femei decat la barbati, mai ales dupa 60 de ani. Atentie insa, sunt tot mai multe cazuri de femei in varsta de 30 de ani cu hipotiroidism, cel mai frecvent tip (atunci cand tiroida produce putina cantitate de hormoni).

Un studiu clinic este necesar daca exista antecedente familiale. La nivel mondial, cauza problemelor tiroidiene are de-a face cu o deficienta de iod.

Simptomele hipotiroidismului

Pentru inceput, cele mai frecvente simptome ale hipotiroidismului sunt:

  • Oboseala.
  • Crestere in greutate inexplicabila.
  • Fata umflata sau palida.
  • Dureri musculare.
  • ragusit.
  • Piele uscata.
  • Colesterol.
  • Perioade menstruale cu multa sangerare.
  • Probleme articulare.

In cazul in care pacientul are hipertiroidism, adica tiroida lui este mai activa decat in ​​mod normal, va produce mai multe cantitati de hormoni T3 si T4. Acest lucru accelereaza diferite procese ale corpului.

Simptomele hipertiroidismului

  • Modificari ale apetitului.
  • ameteala
  • Nervozitate.
  • Palpitatii.
  • Iritabilitate.
  • transpiratie
  • Diaree.
  • Pierderea parului.
  • Probleme de fertilitate.
  • Dificultate de a dormi.

Nutrienti si alimente pentru tiroida

1. Seleniu

Pentru inceput, seleniul activeaza glanda tiroida, astfel incat sa isi poata indeplini sarcinile. De fapt, un studiu publicat in revista Natural Reviews  a aratat ca nivelurile scazute de seleniu sunt legate de anumite afectiuni ale tiroidei, cum ar fi tiroidita autoimuna, boala Graves si gusa.

O optiune buna pentru a creste cantitatea de acest mineral este sa consumi nuci braziliene (o mana pe zi, de cinci ori pe saptamana). Alte surse ale acestui nutrient sunt carnea de organe (ficat, de exemplu) si crustaceele. Atentie, ca excesul de seleniu poate provoca si probleme cu tiroida.

2. Yodo

Iodul joaca un rol critic in productia de hormoni tiroidieni. Se recomanda sa nu se ingereze mai mult de 150 de micrograme pe zi (un miligram are 1000 de micrograme) .

Cu toate acestea, trebuie sa avem in vedere ca daca se consuma prea mult din acest nutrient, dezechilibrele pot fi agravate. Algele si sarea iodata sunt principalele sale surse. Cu toate acestea, ne putem consulta cu un dietetician specializat.

3. Zinc

Femeile cu probleme cu tiroida pot lipsi nivelul corect de zinc. Din acest motiv, retineti ca doza recomandata de acest mineral pe zi este de 10 mg.

Acest nutrient ajuta receptorii glandei la nivel celular si intareste actiunea ADN-ului. La randul lor, unele cercetari asociaza nivelurile serice de zinc cu anumite patologii tiroidiene, insa rezultatele nu sunt concludente, potrivit unui studiu publicat in 2021. Unele alimente bogate in zinc sunt cacao, carnea de vita, stridiile sau fructele uscate.

4. Calcio y Vitamina D

Una dintre consecintele problemelor cu tiroida este subtierea oaselor. De aceea  se recomanda consumul mai mult de calciu (nu este prezent doar in produsele lactate, ci si in legumele cu frunze, precum matula sau spanacul).

Cu toate acestea, pentru a asimila corect acest mineral trebuie sa ne asiguram organismului si  vitamina D. Deficienta acestei vitamine este una dintre caracteristicile persoanelor care sufera de boli tiroidiene.

In plus, o publicatie din Jurnalul International de Stiinte Moleculare a asociat deficitul de vitamina D cu anumite patologii tiroidiene, cum ar fi tiroidita Hashimoto si boala Graves. Din fericire, putem obtine aceasta vitamina  din alimente, suplimente sau prin expunerea la lumina soarelui. 

5. Soia fermentata

Tempeh si miso pot fi supresoare ale hormonilor tiroidieni. Soia poate fi mai eficienta decat orice tratament antitiroidian, desi o astfel de afirmatie nu are dovezi stiintifice. De fapt, conform unei publicatii Scientific Reports , soia nu are niciun efect asupra hormonilor tiroidieni si creste doar putin nivelul TSH.

Cu toate acestea, daca doriti, va recomandam sa consumati intotdeauna boabe de soia de calitate ecologica, deoarece majoritatea acestor cereale sunt transgenice. Este important de stiut ca acest aliment are acid fitic si alte componente care pot afecta absorbtia nutrientilor in organism. Prin urmare, este necesar sa consumati soia cu grija.

6. Legume crucifere

In sfarsit, nu putem uita varza de Bruxelles, conopida si broccoli. Aceste alimente goitrogenice blocheaza absorbtia si utilizarea iodului si calmeaza functia tiroidiana.

Idealul ca ele sa fie curative este sa le gatiti foarte putin, la abur si sa le lasati putin crocante. Le putem face si fermentate sau in salate.

Cum se vindeca tiroida in mod natural?

In primul rand este bine sa mergi la medic si sa iti ceara un test de sange complet. Este intotdeauna bine sa aveti aceasta analiza pentru a determina nivelurile de TSH, T3 si T4.

Este posibil sa nu doriti sa urmati un tratament medicamentos. Cu toate acestea, puteti merge la un homeopat sau naturist pentru remedii bazate pe traditii stravechi.

Mancaruri bune si rele

In plus, va recomandam sa cresteti consumul anumitor alimente:

  • Datorita continutului ridicat de iod, alge (arame, kombu, nori sau palmaria).
  • Pentru a creste cantitatea de vitamina A, morcovi si oua.
  • Pentru valorile sale ridicate de zinc, ton,  spanac, nuci, carne de vita si pui.

Cu toate acestea, este necesar, la randul sau, sa evitati aceste alimente :

  • zaharuri.
  • Mancare procesata.
  • Grasimi saturate.
  • fainuri rafinate.
  • Excesul de sare.
Nu rata
Pe acelasi subiect