Cel mai bune mic dejun pentru a avea multa energie

Deoarece este prima masa dupa o perioada lunga de post, ar fi convenabil ca micul dejun sa includa alimente care ne ofera suficienta energie pentru a face fata zilei in cel mai bun mod.

Daca dimineata simti ca nu ai „combustibil” , incepi cu greu ziua si esti un zombi pana la pranz, poate ca iti lipsesc niste nutrienti la prima aporta a zilei. Am descoperit cele mai bune mic dejun energizant?

Cel mai bun mic dejun pentru a avea energie

Multi oameni nu stiu importanta de a lua un mic dejun bun pentru a avea putere pe tot parcursul zilei. Suntem obisnuiti sa bem o ceasca de cafea in timp ce ne schimbam sau ne machiam si chiar sa plecam de acasa pe stomacul gol.

1. Carbohidrati sanatosi

Pentru a avea mai multa energie, este esential sa consumi carbohidrati sanatosi , adica surse de glucoza pe care organismul le transforma in combustibil.

Lucrul bun la aceste alimente este ca ne mentin puternici mult mai mult timp si nu ofera prea multe calorii.

2. Proteine

Va recomandam sa consumati proteine ​​cu continut scazut de grasimi si smoothie-uri de fructe, mai ales vara, pentru a oferi organismului dumneavoastra nutrientii de care are nevoie si pentru a incepe ziua cu o baterie bine incarcata.

3. Lactate

Incorporarea lactatelor in micul dejun este foarte importanta! Va sfatuim ca alternativa la laptele de vaca, laptele de migdale sau laptele de ovaz pentru a evita cantitatile mari de grasimi si colesterol din produsele lactate (in special laptele integral).

Mancarea corecta a micului dejun are multe beneficii. Nu numai ca calmeaza pofta de mancare, dar activeaza si metabolismul si evita supraalimentarea in timpul zilei .

Contrar a ceea ce se crede, un mic dejun consistent iti permite sa slabesti si sa reduci anxietatea, atata timp cat alegi alimente sanatoase precum fructele si cerealele.

Daca nu te obisnuiesti devreme cu atata mancare , poti adauga putin cate putin mai multe cantitati .

De asemenea, este important sa nu te inghiti la cina si sa eviti sa te culci in decurs de 3 ore de la ultima masa. Astfel organismul se va trezi flamand si va fi mai usor sa alegeti un mic dejun complet.

Pregatirea celor mai bune micul dejun

A nu manca micul dejun in fiecare dimineata obliga organismul sa-si foloseasca energia de rezerva.

Trebuie sa avem in vedere ca, dupa ce am petrecut aproximativ 7 ore fara mancare in stomac, atunci cand ne trezim, trebuie sa reincarcam bateriile.

  • Un mic dejun bun (energetic si sanatos) trebuie sa contina proteine, carbohidrati cu digerare lenta si fructe sau legume.
  • Este foarte important sa alegeti cereale integrale si cereale integrale (bogate in fibre) pentru a evita sa ramaneti fara energie in mijlocul diminetii.
  • Include, de asemenea, un ou fiert tare si/sau o mana de nuci.
  • Va recomandam sa  evitati alimentele procesate (deoarece cresc colesterolul din sange).
  • Mananca iaurt grecesc de cel putin 3 ori pe saptamana (pentru proteinele sale) si asigura-te ca fiecare portie are mai putin de 5 grame de zahar.

5 alimente pentru micul dejun energizant

Poate parea prea mult sa mananci 5 ingrediente diferite atat de devreme. Cu toate acestea, in timp, iti vei da seama de beneficiile unui mic dejun cu continut scazut de grasimi si bogat in proteine.

In ceea ce priveste alimentele care nu pot lipsi din micul dejun, gasim:

1. Cafea

Desi incearca sa demonizeze aceasta bautura, adevarul este ca consumata in justa ei masura poate fi de mare ajutor pentru cresterea energiei.

Cofeina are capacitatea de a imbunatati starea de spirit si de a creste performanta mentala. De asemenea, reduce senzatia de oboseala si oboseala si ar putea reduce riscul de a suferi de anumite afectiuni, dupa cum confirma acest studiu realizat de Universitatea din Chile.

2. Nuci

Sunt foarte bogate in proteine, grasimi sanatoase si fibre. Desi ofera o cantitate buna de calorii, ele te umplu si te impiedica sa „gustam” intre mese.

Nucile au vitamina E, magneziu si mangan, reduc riscul de diabet (conform acestui studiu de la Universitatea din Toronto) si boli de inima (conform acestei cercetari de la Harvard TH Chan School of Public Health) si sunt un aliat perfect pentru iaurt sau lapte.

3. Oua

Un ou la micul dejun imbunatateste functia creierului (dupa cum a confirmat acest studiu de la Universitatea din Tennessee din Statele Unite), echilibreaza nivelul de colesterol si previne consumul de calorii suplimentare in timpul zilei.

4. Seminte de in

Numiti si seminte de in, sunt seminte mici, dar cu o mare contributie nutritionala. Inul ofera acizi grasi omega 3, vitamina B1, fibre si magneziu (printre alte minerale).

O lingura din aceste seminte amestecate cu suc sau iaurt reduce glucoza si colesterolul, asa cum a confirmat acest studiu realizat de Universitatea Federala Fluminense (Brazilia).

5. Fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz sunt unul dintre elementele esentiale pentru ca micul dejun sa fie energizant. Se poate consuma combinat cu iaurt, lapte sau suc, sub forma de smantana sau fursecuri.

Iti ofera o multime de nutrienti, inclusiv fibre, fier si magneziu. Dar, fara indoiala, una dintre principalele virtuti ale fulgii de ovaz este ca ofera multa satietate.

Nu rata
Pe acelasi subiect