Categories
Sanatate

De ce deshidratarea este inca un risc in timpul iernii

Sa presupunem ca ai fugit in caldura fierbinte de dupa-amiaza din iulie. Sau iesiti in gradinarit sau plivit in august. Stiti ca trebuie sa beti inainte, in timpul si dupa activitate pentru a va mentine hidratat .

Totusi, cel mai ascuns este deshidratarea pe vreme rece . ,,Exista o perceptie falsa ca hidratarea are nevoie de o scadere atat de dramatica in timpul iernii incat deshidratarea nu poate fi niciodata o problema”

1. Caldura interioara este o sursa furioasa de deshidratare

Toata caldura pompata in birou sau acasa mentine cladirea calda, dar ,,aerul interior este foarte uscat”, spune Antonucci. Acest lucru este contrar umiditatii de vara, care te lasa lipit de toata umezeala din aer. Petrecerea timpului in interiorul muncii, al somnului si al agatarii va mentine expus la aceasta caldura uscata o mare parte a zilei si puteti pierde lichide si deveniti deshidratat.

2. Imbinarea poate fi o afacere transpirata

Cand temperatura scade, lipirea cu exercitiile in aer liber este buna pentru mintea si corpul tau. Dar daca esti cineva caruia nu ii place sa se simta rece, s-ar putea sa te imbraci in mod intentionat. ,,Multi oameni se imbraca si isi transpira prin haine, dar pentru ca nu se simt fierbinti, nu isi dau seama ca pierd atat de mult sudoare cat sunt”, spune Antonucci.

3. Nu mai poti purta apa din nou

Cand este cald, va aflati intotdeauna la distanta de o sticla de apa . In frig, nu iti este asa de sete si poate ca te simti racit si poate fi mai putin de dorit sa ai cu tine o sticla de apa, spune Antonucci.

In ceea ce priveste cat de mult ar trebui sa urmaresti sa bei,  Academiile Nationale de Stiinte, Inginerie si Medicina recomanda barbatilor sa consume aproximativ 125 uncii (oz) de lichid total din bauturi si alimente (aproximativ 16 cani de lichid), iar femeile consuma 91 oz de lichid (putin peste 11 cani).

O modalitate buna de a verifica deshidratarea, spune Stella Volpe, dr., RDN , profesor si sef de departament de nutritie umana, alimente si exercitii fizice la Virginia Tech din Blacksburg este de a face testul pee. Daca urina ta este galben pal, este sanatoasa. ,,Aceasta este o masura pe care oricine o poate folosi in orice moment al anului pentru a-si testa starea de hidratare”, spune ea.

Semnele de deshidratare pot fi si furtunoase – si periculoase

Deshidratarea severa poate duce la confuzie, lesin, batai rapide ale inimii si respiratie si chiar soc, potrivit Bibliotecii Nationale de Medicina din SUA . Este putin probabil sa ajungeti in mod natural la acest punct doar stand la birou in interior, dar puteti suferi unele dintre consecintele unei deshidratari usoare, cum ar fi:

Dureri de cap

Pot fi un simptom al deshidratarii, dar si un factor declansator al migrenelor , spune Fundatia Nationala pentru Cefalee . Cercetarile anterioare sugereaza, de asemenea, ca cresterea consumului zilnic de apa a contribuit la imbunatatirea migrenelor la pacientii cu migrena mai bine decat la un grup de control.

Gura uscata

Piele uscata

Ameteala

Lipsa de energie Multi oameni se refera la aceasta ca la o ,,cadere de la amiaza”. ,,Acest lucru se poate intampla din alte motive, cum ar fi faptul ca nu mancati un mic dejun bun sau nu ati avut timp sa luati masa de pranz, dar s-ar putea sa fiti si deshidratati”, spune Antonucci.

Probleme de concentrare O meta-analiza a 33 de studii a constatat ca performanta cognitiva, inclusiv atentia, functia executiva si coordonarea motorie, au fost afectate la cei care erau deshidratati. Autorii si-au publicat concluziile in noiembrie 2018 in Medicina si stiinta in sport si exercitii .

Cresterea numarului de leziuni Daca sunteti un sportiv sau foarte activ din punct de vedere recreativ, s-ar putea sa observati ca incepeti sa va raniti mai des. Celulele tale sunt pline de apa, iar hidratarea afecteaza si fluxul sanguin si contractia musculara. ,,Nimic nu functioneaza la fel de bine cand esti deshidratat. Corpul tau trebuie sa taie colturile “, spune Antonucci.

Nu te duci la baie regulat. Daca mergi mai mult de doua ore fara sa te pipi sau pipiul tau are culoarea sucului de mere, nu bei suficient H2O, spune Antonucci.

6 sfaturi pentru prioritizarea hidratarii in timpul iernii

,,Chiar daca petreci o mare parte a zilei in casa din cauza [ COVID-19 ] sau stai mult pentru ca lucrezi de acasa, trebuie totusi sa te hidratezi”, spune Volpe. Iata cum sa-l transformi intr-un obicei:

1. Luati o sticla de apa portabila

Luati sticla de apa oriunde mergeti, sugereaza Antonucci. Acest lucru este de fapt mai usor daca stati acasa tot timpul acum. Tot ce trebuie sa faceti este sa luati unul din camera in camera.

2. Aveti o apa desemnata la birou

Umpleti un ulcior cu apa si pastrati-l pe birou ca un memento pentru a continua sa sorbiti si sa va umpleti paharul, spune Antonucci.

3. Infuzeaza-ti apa cu aroma

Aruncati bucati de fructe, cum ar fi merele taiate cubulete, in apa simpla. Daca vrei cu adevarat sa fii creativ, spune Volpe, prepara apa cu o punga de ceai cu gheata neindulcita si adauga bucati de fructe.

4. Mananca alimente bogate in apa

,,Totalitatea apei din fluide si alimente este cea care conteaza pentru hidratare “, spune Volpe. Fructele  si legumele furnizeaza in general apa (cum ar fi telina, rosiile si pepenele , spune ea), dar alte alimente, cum ar fi supa, va vor ajuta, de asemenea, sa va satisfaceti nevoile.

5. Exerseaza regula 1: 1

Adica, pentru fiecare bautura fara apa, imperecheati cu un pahar de apa. Dimineata, Antonucci va umple o cana mare cu cafea si o alta cana mare cu apa. La pranz, este o alta cana mare cu apa, plus o cana de bautura precum seltzer sau ceai de plante.

6. Faceti comertul cu alcool pentru o bautura hidratanta la Happy Hour

Pentru urmatoarea ora fericita Zoom, schimbati alcoolul deshidratant pentru o bata de bricolaj . Puteti amesteca apa cu zahar aromatizata, fara zahar adaugat, cu cateva zmeura sau felii de var pentru o bautura usoara si sanatoasa. Daca mocktail-urile nu va apartin sau daca sunteti mai mult o persoana cu bauturi calde, incercati sa adaugati lamaie la apa fierbinte pentru o bautura reconfortanta de seara.