Cum sa avem o inima mereu sanatoasa!

Vrei o inima sanatoasa si mereu tanara? Atunci trebuie sa ai grija de acest aspect inca din tinerete. Deoarece inima este “motorul” care ne pune in functiune, trebuie sa o protejam impotriva fumatului, a radicalilor liberi, impotriva colesterolului sau a grasimilor din alimentatie.

Am cules cele mai bune 10 sfaturi pentru o inima sanatoasa. Sa vedem care sunt!

Renunta la fumat! Daca fumatul este un obicei, renunta la el cat mai repede. Daca fumezi pasiv, atunci evita pe cat posibil localurile care nu au aerisire sau spatii destinate exclusiv nefumatorilor. Fumul de tigara, inhalat pasiv sau activ, creste riscul unui infarct, creste nivelul colesterolului si poate duce la formarea cheagurilor de sange.

Ai grija cate calorii consumi! Numarul caloriilor ingerate si a celor arse intr-o zi nu trebuie sa fie foarte diferit. Asadar, pentru a te feri de alimentele foarte grase, prelucrate si cu multe calorii, incearca sa iti schimbi putin dieta si stilul de viata. Alege sa consumi cu precadere fructe si legume proaspete, sucuri natural si carne slaba. Alimentele care contin foarte multe calorii duc la obezitate, cresc consumul de oxigen si secretia de insulina.

Fa sport! Poate unul dintre cele mai bune sfaturi pentru inima ta este sa faci sport de cel putin 3 ori pe saptamana. Fie ca alegi sportul in aer liber, ciclismul, alergatul prin parc sau preferi sala de sport, exercitiile cardio ar trebui sa faca parte din rutina ta saptamanala. In acest fel scazi riscul bolilor cardiovasculare.

Consuma mai putina sare! Organismul uman nu are nevoie de sare, si exista foarte multi oameni care au eliminat complet sarea din alimentatia lor. Daca obisnuiesti sa mananci sarat si sa adaugi sare la orice fel de mancare (chiar daca s-a folosit sare la gatirea acesteia), risti sa retii apa in organism, sa te ingrasi si sa cresti tensiunea arteriala. Evita pe cat posibil alimentele prelucrate care au foarte multa sare (peste 4 g / 100 gr produs) si alege alte condimente care sa dea gust mancarii.

Slabeste! Daca ai o greutate usor marita, cel mai bun sfat pe care ti-l pot da este sa slabesti macar 5 kg. In cazul persoanelor supraponderale, se vor slabi 10-15 kg, evident pe o perioada mai mare de timp. Evita dietele drastice, si incearca sa mananci cat mai sanatos. Vei observa ca in aproximativ 2-3 saptamani de dieta “sanatoasa” ai slabit deja 5 kg. O greutate corporala mai mica reduce riscul de infarct si de diabet.

Evita grasimile si alimentele prelucrate! Carnea foarte grasa, carnea tocata cumparata din comert sau mezelurile prelucrate nu au ce cauta in dieta noastra zilnica. Inlocuieste toate aceste alimente cu carne slaba de pui sau curcan fara piele, carne de vita, sau carne tocata in casa (din care sa elimini in totalitatea grasimea). Mezelurile din comert contin foarte multi coloranti si aditivi alimentari pentru a obtine gustul dorit. Cele mai bune variante raman tot fructele si legumele proaspete.

Bea mai multa apa! Organismul uman contine foarte multa apa, fara de care corpul nostru nu poate functiona cum trebuie. Asadar, bea minim 8 pahare de apa pe zi, excluzand alcoolul sau sucurile acidulate. Consumul unei cantitati suficiente de apa reduce riscul formarii cheagurilor de sange si dilueaza sangele in organism.

Consuma mult peste! Pestele este foarte bogat in acizi grasi Omega3, esentiali pentru organismul nostru. Consuma de cel putin 3 ori pe saptamana peste : ton, somon, sardine, s.a. In acest fel vei reduce riscul de stop cardiac.

Bea ceai! Un studiu recent a aratat ca persoanele care au baut o ceasca de ceai in fiecare zi au fost cu 30% mai putin predispusi de a avea probleme cardiace. Daca obisnuiesti sa bei cafea, ai voie doar o singura ceasca de dimineata, apoi inlocuieste cafeaua cu ceai pentru a-ti proteja inima de eventualele boli.

Mananca cereale integrale! Consumul de cereale integrale, bogate in acid folic, reduc cu pana la 20% riscul bolilor de inima. Adauga la micul dejun si o ceasca de fulgi de porumb sau ovaz.