Categories
Sanatate

Cele mai bune 3 suplimente pentru stimularea sistemului imunitar chiar acum

Sistemul dvs. imunitar consta dintr-o colectie complexa de celule, procese si substante chimice care va apara in mod constant corpul impotriva agentilor patogeni invadatori, inclusiv virusi, toxine si bacterii.

Mentinerea sanatatii sistemului imunitar pe tot parcursul anului este esentiala pentru prevenirea infectiilor si a bolilor. Efectuarea de optiuni de viata sanatoase prin consumul de alimente hranitoare si somnul suficient si exercitiile fizice sunt cele mai importante modalitati de a va consolida sistemul imunitar.

In plus, cercetarile au aratat ca suplimentarea cu anumite vitamine, minerale, ierburi si alte substante poate imbunatati raspunsul imun si poate proteja impotriva bolilor.

Cu toate acestea, retineti ca unele suplimente pot interactiona cu medicamentele eliberate pe baza de reteta sau fara prescriptie medicala pe care le luati. Unele s-ar putea sa nu fie adecvate pentru persoanele cu anumite conditii de sanatate. Asigurati-va ca vorbiti cu furnizorul dvs. de asistenta medicala inainte de a incepe orice suplimente.

1. Vitamina D

Vitamina D este un nutrient solubil in grasimi esential pentru sanatatea si functionarea sistemului imunitar.

Vitamina D imbunatateste efectele de combatere a agentilor patogeni ai monocitelor si macrofagelor – celulele albe din sange care sunt parti importante ale apararii imune – si scade inflamatia, care ajuta la promovarea raspunsului imun.

Multi oameni sunt deficienti in aceasta vitamina importanta , care poate afecta negativ functia imuna. De fapt, nivelurile scazute de vitamina D sunt asociate cu un risc crescut de infectii ale tractului respirator superior, inclusiv gripa si astm alergic.

Unele studii arata ca suplimentarea cu vitamina D poate imbunatati raspunsul imun. De fapt, cercetari recente sugereaza ca administrarea acestei vitamine poate proteja impotriva infectiilor tractului respirator.

Intr-o revizuire din 2019 a studiilor de control randomizat efectuate la 11 321 de persoane, suplimentarea cu vitamina D a scazut semnificativ riscul de infectii respiratorii la persoanele cu deficit de aceasta vitamina si a redus riscul de infectie la cei cu niveluri adecvate de vitamina D.

Alte studii observa ca suplimentele cu vitamina D pot imbunatati raspunsul la tratamentele antivirale la persoanele cu anumite infectii, inclusiv hepatita C si HIV (6Sursa de incredere, 7Sursa de incredere, 8Sursa de incredere).

In functie de nivelurile sanguine, intre 1.000 si 4.000 UI de vitamina D suplimentara pe zi este suficienta pentru majoritatea oamenilor, desi cei cu deficiente mai grave necesita adesea doze mult mai mari.

2. Zinc

Zincul este un mineral care se adauga in mod obisnuit suplimentelor si altor produse medicale, cum ar fi pastilele care sunt menite sa va stimuleze sistemul imunitar. Acest lucru se datoreaza faptului ca zincul este esential pentru functionarea sistemului imunitar.

Zincul este necesar pentru dezvoltarea si comunicarea celulelor imune si joaca un rol important in raspunsul inflamator.

O deficienta a acestui nutrient afecteaza in mod semnificativ capacitatea sistemului imunitar de a functiona corect, rezultand un risc crescut de infectie si boala, inclusiv pneumonie.

Deficitul de zinc afecteaza aproximativ 2 miliarde de oameni din intreaga lume si este foarte frecvent la adultii in varsta. De fapt, pana la 30% dintre adultii in varsta sunt considerati deficienti in acest nutrient.

Numeroase studii arata ca suplimentele de zinc pot proteja impotriva infectiilor tractului respirator, cum ar fi raceala obisnuita.

Mai mult, suplimentarea cu zinc poate fi benefica pentru cei care sunt deja bolnavi.

Intr-un studiu din 2019 efectuat pe 64 de copii spitalizati cu infectii acute ale tractului respirator inferior (ALRI), administrarea a 30 mg de zinc pe zi a scazut durata totala a infectiei si durata sederii in spital cu o medie de 2 zile, comparativ cu un grup placebo.

Zincul suplimentar poate ajuta, de asemenea, la reducerea duratei racelii obisnuite.

Luarea de zinc pe termen lung este de obicei sigura pentru adultii sanatosi, atata timp cat doza zilnica este sub limita superioara stabilita de 40 mg de zinc elementar.

Dozele excesive pot interfera cu absorbtia cuprului, ceea ce ar putea creste riscul de infectie.

Urmariti-le pe Lesley Stahl, Alyssa Milano, DL Hughley si multe altele, pe masura ce povestesc anul trecut si privesc in viitor. Urmariti conversatia noastra perspicace si inaltatoare despre speranta, vaccinuri, sanatate mintala si multe altele.

3. Vitamina C

Vitamina C este probabil cel mai popular supliment luat pentru a proteja impotriva infectiilor datorita rolului sau important in sanatatea imunitara.Aceasta vitamina sustine functia diferitelor celule imune si le imbunatateste capacitatea de a proteja impotriva infectiilor. Este, de asemenea, necesar pentru moartea celulara, care va ajuta sa va mentineti sistemul imunitar sanatos, eliminand celulele vechi si inlocuindu-le cu altele noi.

Vitamina C functioneaza si ca un puternic antioxidant, protejand impotriva daunelor induse de stresul oxidativ, care apare odata cu acumularea de molecule reactive cunoscute sub numele de radicali liberi.

Stresul oxidativ poate afecta negativ sanatatea imuna si este legat de numeroase boli.

Suplimentarea cu vitamina C sa dovedit a reduce durata si severitatea infectiilor tractului respirator superior, inclusiv raceala obisnuita.

O analiza ampla a 29 de studii efectuate la 11 306 de persoane a demonstrat ca suplimentarea regulata cu vitamina C la o doza medie de 1-2 grame pe zi a redus durata racelilor cu 8% la adulti si 14% la copii.

Interesant este ca revizuirea a demonstrat, de asemenea, ca administrarea regulata de suplimente de vitamina C a redus aparitia racirii frecvente la persoanele cu stres fizic ridicat, inclusiv alergatorii de maraton si soldatii, cu pana la 50%.