Ce se intampla in corpul tau cand faci sport zilnic?

Exercitiile zilnice modifica organismul in multe feluri. De fapt, doar putina activitate fizica activeaza deja o serie de reactii in organism care sunt notorii, dar atunci cand se face in mod consecvent , totul incepe sa se schimbe semnificativ.

Acum, ca din ce in ce mai multi oameni sunt interesati sa fie activi fizic si sa faca des exercitii fizice , mai ales in contextul pandemiei si al imobilizarii, din moment ce ne-am saturat cu totii de un stil de viata sedentar, este important sa identificam care sunt unele schimbari pe care le poti experimenta in corpul tau atunci cand faci sport zilnic. Daca esti una dintre persoanele care trebuie sa duca o viata sedentara din cauza timpului pe care il dedici muncii de birou (care are si efecte importante asupra organismului), acest lucru te intereseaza.

Senzatia de durere va scadea

La inceput, cand incepi sa faci miscare zilnic , probabil ca vei simti durere in corpul tau: o senzatie dureroasa. Acest lucru se intampla doar pentru ca corpul tau nu este obisnuit cu activitatea fizica, dar te vei putea adapta pe masura ce o faci des. Desi aveti grija, unele dureri dupa antrenament sunt normale, durerea constanta poate fi o vatamare. Ideea este ca putina durere este buna, inseamna ca iti intaresti muschii si spargi tesuturile care iti vor permite sa te tai si sa te tonifiezi, dar ar trebui sa fie doar putin. Pe masura ce mergi mai departe, te obisnuiesti cu aceasta senzatie si durerea se poate reduce.

Creste productia de mitocondrii

Cand faci exercitii fizice in mod constant , productia de mitocondrii creste. Mitocondriile sunt combustibilul care permite muschilor tai sa se miste. Aceasta inseamna ca, cu cat faci mai mult exercitii (sau mai constant ), cu atat vei avea mai multa productie de mitocondrii si cu atat corpul tau se va obisnui mai mult cu miscarea. Astfel, rezistenta si starea dumneavoastra vor creste. Unele studii spun ca, cu sase pana la opt saptamani de exercitii fizice constante , mitocondriile pot creste cu pana la 50 la suta. De aceea, pe masura ce trece timpul, exercitiul se simte mai usor si mai usor de facut.

Ceea ce recomanda expertii este sa te obisnuiesti sa faci exercitii fizice consecvente timp de sase luni. Acesta pare a fi momentul ideal pentru ca exercitiile sa devina profund integrate in rutina. Multe dintre persoanele care renunta la exercitii fizice in viata de zi cu zi o fac inainte de a finaliza sase luni de exercitii constante.

Oasele devin mai dense

Cu exercitii fizice constante, oasele devin mai dense si acest lucru reduce riscul de osteoporoza, o boala care apare atunci cand oasele sunt slabe si care poate provoca dureri celor care sufera de aceasta. Pentru ca acest efect sa inceapa sa se simta, trebuie sa petreceti cel putin un an de miscare zilnica. In plus, pentru acest efect se recomanda combinarea exercitiilor cardiovasculare cu exercitiile de rezistenta.

Reduce probabilitatea unor boli

Exercitiile fizice zilnice de multi ani ajuta, de asemenea, la reducerea riscului unor boli precum diabetul, dementa, problemele cardiace, artrita si chiar anumite tipuri de cancer precum colon si san. De asemenea, deoarece exercitiile fizice regulate scad nivelul de cortizol si adrenalina, ajuta si la un control mai bun al anxietatii si stresului.

Desi este bine sa faci sport in mod regulat , miscarea zilnica poate dauna sanatatii. In realitate, nu ar trebui sa faci exercitii in fiecare zi daca vrei sa castigi muschi, deoarece unele exercitii uzeaza fibrele musculare si daca nu le dai timp sa se repare, acestea se pot opri din crestere. Asta nu inseamna ca nu te poti antrena in fiecare zi , desi este recomandat sa te odihnesti o zi pe saptamana, dar inseamna ca nu trebuie sa antrenezi acelasi muschi sau sa repeti acelasi tip de exercitii in fiecare zi. Trebuie sa variati in functie de grupele musculare pentru a percepe cu adevarat un efect asupra corpului dumneavoastra.

Nu rata
Pe acelasi subiect