Ce mancam la sfarsit de saptamana?

Weekend-ul are un scop bine determinat: odihna, desprinderea de realitatea de la birou si de grijile cotidiene. In afara stresului de la serviciu, mai exista stresul de a ne mentine silueta, de a incerca sa mancam sanatos. De obicei, nu reusim sa ne incadram, intotdeauna e mai la indemana un aliment interzis. Micul dejun trebuie sa fie prima masa a zilei, chiar daca e un pic mai tarziu. Nu trebuie sarit sub nicio forma.

Urmeaza apoi gustarile de fructe, de la orele 10.00-11.00 si 16.00-17.00, intre mese. Masa de pranz trebuie respectata – intre orele 13.00 si 15.00. Pranzul trebuie sa contina proteine (carne alba, degresata), dar sub nicio forma nu sunt permise snitelele, prajelile, nici macar celebrul gratar de vacanta. In acelasi timp, masa trebuie sa abunde in salate de legume proaspete sau inabusite. Se vor evita sosurile, care au calorii suplimentare, chiar si in salate.

Seara, masa trebuie sa fie foarte usoara. Se recomanda o masa de lactate sau o supa rece de zarzavat, mai mult bauta decat mancata, un gratar de peste cu o salata foarte usoara, iar inainte de culcare, nu mai mult de un pahar cu lapte. Chiar daca iesim la o terasa sau la petreceri, e imposibil sa nu gasim acolo un gratar de pui cu o salata, un gratar de peste cu o salata sau fructe de mare, care sunt bine-venite.

Ce bem?

Multe lichide, apa plata, apa minerala, limonada proaspata. Trebuie evitate bauturile carbogazoase, dulci, deoarece contin zahar mult, sunt goale de nutrienti si pline de calorii. Alcoolul trebuie evitat sub orice forma pentru ca nu hidrateaza. Trebuie sa intelegem ca teoria cu berea care hidrateaza este o anomalie nutritionala.

Berea nu hidrateaza, ci supune la efort rinichii si ficatul. Totusi, daca se intampla sa bem un pahar cu bere, a doua zi trebuie sa mancam mai dietetic, pentru a elimina aceasta toxina. E bine de stiut ca o bere echivaleaza cu o portie mare de friptura de pui (3-4 pulpe).

Acest tip de alcool este foarte caloric si se elimina foarte greu din organism. Sunt pacienti care vin la dieteticieni dupa doua saptamani de la inceperea curei si spun ca, initial, au slabit, insa dupa ce au baut un pahar cu bere, nu au mai pierdut deloc in greutate. Asa ca, atentie, mai ales acum, vara! Berea se elimina foarte greu si blocheaza scaderea ponderala.

Recupereaza vitaminele pierdute!

Ai mai mult timp dimineata sa prepari un suc de portocale, de grepfruit sau de morcov pentru a incerca sa recuperezi vitaminele pierdute in timpul saptamanii. Apoi poti face un masaj terapeutic, poti hidrata pielea mai bine sau poti face miscare.

De cele mai multe ori insa, relaxarea, indulgentele culinare, mai multe ore de somn si chiar caldura de afara aduc si niste centimetri sau chiar kilograme in plus. Si lucrul asta se intampla chiar daca nu iesi la un gratar cu prietenii. Ca sa nu ruinezi tot efortul de care vorbeam mai devreme, e bine sa-ti stabilesti niste reguli stricte.

Reguli simple de weekend

Lygia Alexandrescu, lector univ. dr., are cateva reguli pentru a manca sanatos, dar si pentru a ne mentine silueta:

1.Bea multa apa – este ingredientul-cheie care iti va mentine echilibrul hidric si termic al corpului. Fiind cald afara, trebuie marita cantitatea de apa consumata indiferent de nivelul efortului fizic depus.

2. Evita bauturile alcoolice, carbogazoase si in special pe cele cu aport de cafeina si zahar. Toate acestea contin coloranti si aditivi care afecteaza procesele metabolice. Majoritatea bauturilor asa-zis racoritoare contin acid fosforic, iar excesul acestei substante in sange duce la separarea calciului din oase, lasandu-le fragile si poroase. Organismul mai este predispus si la formarea de pietre la rinichi, carii dentare si artrita. De asemenea, buna functionare a enzimelor este perturbata si astfel rezulta indigestia.

3. Nu trebuie baute lichide foarte reci – ele nu ajuta in mod real la racorit pe perioada verii. Consumarea lichidelor foarte reci atunci cand suntem infierbantati poate conduce la o usoara vasoconstrictie a vaselor de sange, lucru care trebuie evitat atunci cand incercam sa ne racorim.

4. Dieta trebuie sa contina alimente usoare, bogate in nutrienti si sarace in grasimi.

5. Fructele proaspete trebuie preferate celor uscate, ultimele fiind foarte bogate in monozaharide. Menta poate fi folosita la prepararea sucurilor proaspete de fructe deoarece creeaza senzatia de prospetime si racoare.

6. Alimentele condimentate (iuti si sarate) trebuie elimitate. Continutul mare de sare, aflata in stare anorganica, este digerat si trebuie eliminat din corp, motiv pentru care se vor bea cantitati uriase de apa. Alimentele prajite si cele procesate trebuie eliminate din dieta.

7. Sucul de lamaie si laptele batut ajuta la reechilibrarea hidrica dupa o perioada de transpiratie abundenta.

Pentru a nu ruina efortul pe care l-am facut in timpul saptamanii in ceea ce priveste o alimentatie echilibrata, in weekend trebuie sa avem grija sa ne rasfatam, dar, in acelasi timp, sa respectam niste reguli de baza.

Nu rata
Pe acelasi subiect