Arta de a fi bun cu sine nu are pret: Afla acum cum sa fii mai bun cu tine

A fi bun cu tine insuti nu are pret.  O astfel de maiestrie psihologica necesita doua realizari: reconcilierea cu trecutul pentru a potoli anumite dezamagiri si oprirea obsedarii de viitor pentru a calma anxietatile. A te simti bine inseamna, mai presus de toate, a invata sa gandim corect, concentrandu-ne pe prezent, unde putem modela o pace interioara pe care nimeni nu ar trebui sa o tulbure.

Cu siguranta suntem cu totii de acord cu aceste afirmatii. Totusi, de ce ne este atat de greu sa gasim acest echilibru intern in care ne simtim impliniti, unde ne putem bucura de ceea ce avem si de ceea ce ne caracterizeaza? Fie ca ne place sau nu, intotdeauna exista ceva care esueaza, ceva care ne scartaie si ne impiedica sa traim o bunastare de durata , ceea ce nu expira si ramane ferm la vant sau la maree.

„A fi tu insuti intr-o lume care incearca constant sa te impiedice sa fii tu insuti este cea mai mare realizare.”

-Ralph Waldo Emerson-

Lumea psihologiei si-a concentrat intotdeauna eforturile pe facilitarea aceluiasi obiectiv . Totusi, si trebuie spus, inceputurile sale au fost oarecum complexe. Multa vreme, teoriile si strategiile sale au cautat sa inteleaga aproape exclusiv cel mai patologic univers. Abia la sfarsitul anilor 1970, figuri precum Martin Seligman si Aaron T. Beck au adus schimbari revolutionare si inspiratoare.

Martin Seligman, cunoscut pentru studiile sale despre depresie si neputinta invatata, a considerat ca este necesar sa directioneze domeniul psihologiei catre un nou aspect: fericirea. Aaron T. Beck, la randul sau, deschizator de drumuri in terapia cognitiva, ne-a invatat si el ceva fundamental: pentru a fi bun cu sine, este necesar un anumit filtru pozitiv atunci cand privim spre exterior… si, de asemenea, spre interior.

Acceptarea, cheia bunastarii personale

Epictet a spus in „Manualul sau pentru viata” ca oamenii insista adesea sa vrea ca viata sa se adapteze la dorintele noastre. Este un efort aproape copilaresc si, pentru ca este imposibil, este capabil sa genereze o mare frustrare, motiv pentru care cel care a fost cel mai reprezentativ stoic al vremii ne-a recomandat sa invatam, pur si simplu, sa ne dorim lucrurile asa cum sunt. sunteti.

Arta de a fi bun cu sine este, prin urmare, practica acceptarii. Cu toate acestea, acceptarea nu este sinonima cu pasivitate sau resemnare. Trucul este de fapt mai usor decat pare si ne cere sa ne investim eforturile intr-o serie de realizari:

  • Acceptati partea negativa a lucrurilor de indata ce se intampla pentru a va oferi sansa de a prelua controlul si de a crea schimbare. De exemplu, este esential sa fim capabili sa percepem rapid gandurile noastre limitative si negative inainte ca acestea sa ajunga sa ne domine mintea si abordarile complet.
  • Accepta ceea ce esti, accepta-ti istoria trecuta si prezenta, accepta acea persoana care in fiecare zi se reflecta in oglinda ta  cu virtutile si defectele lor si incearca sa te validezi pe tine insuti fara sa fii nevoit sa astepti ca altii sa o faca pentru tine.

A fi bine cu sine inseamna a sti cum sa exersam un tip de acceptare in care avem control activ asupra gandurilor noastre . Este posibil ca ceea ce ne inconjoara si chiar oamenii care fac parte din contextul nostru cel mai apropiat sa nu actioneze intotdeauna asa cum ne dorim. Totusi, nimic din toate acestea nu ar trebui sa ne exaspera, pentru ca daca exista calm in interior, daca exista iubire de sine si echilibru, nu exista nor care sa poata opri soarele pe care il purtam inauntru.

A fi bun cu sine, arta aprecierii personale

Aprecierea personala este un exercitiu pe cat de util, pe atat de necunoscut . O poti descoperi de-a lungul timpului, tocmai cand percepi ca te neglijezi de mult timp si adapostesti sentimentul ca esti aproape ca acel pion de pe tabla de sah, initial de putina valoare si de care nimeni nu-si aminteste. Ne dorim sa fim „Doamna”, dar pentru aceasta este necesar sa ne amintim ce meritam si ce rol avem in jocul vietii.

Toate acestea le putem realiza printr-o apreciere personala inteligenta, adica simtindu-ne parte din tot ceea ce facem si multumiti de fiecare act pe care il desfasuram. In acest fel, si daca inainte vorbeam despre a avea un control mai mare asupra gandurilor noastre, acum este momentul sa invatam sa ne pretuim prin dinamica noastra zilnica.

Sa ne uitam la cateva exemple.

  • A fi bine cu tine insuti inseamna a fi select cu oamenii pe care ii alegem, cu cei care vor face parte din calatoria noastra.
  • A fi bine cu sine inseamna si a avea un sentiment de autoeficacitate, a ne apreciem pentru succesele si micile realizari zilnice.
  • Inseamna, de asemenea, sa fim consecventi cu ceea ce spunem si facem, cu ceea ce ne dorim si cu ceea ce realizam.

La fel, nici nu putem neglija ceva important : a fi confortabil cu cine esti si ceea ce ai este mai presus de toate legat de confort. Pentru ca sentimentul de libertate si agilitate pe care il apreciem la unii oameni, chiar si in bucati in noi insine, provine din lipsa greutatii pe spate.

Nimic nu este la fel de satisfacator ca acel sentiment, stiind ca nu exista poveri de ieri sau lanturi pe care ceilalti le pun la picioarele noastre pentru a ne impiedica miscarile si oportunitatea de crestere. Sa nu neglijam, asadar, aceasta arta de a fi bine cu noi insine, o practica care necesita multa vointa si determinare din partea noastra .

Nu rata
Pe acelasi subiect